Ubezpieczenia

Generali wprowadza innowacyjne narzędzie do obsługi klienta

poleć drukuj

Grupa Generali w ramach strategii automatyzacji procesów sprzedażowych rozpoczęła proces wyposażania sieci sprzedaży w innowacyjne narzędzie do obsługi Klientów korzystających z ubezpieczeń komunikacyjnych w Generali. Nowe narzędzie to tzw. skaner, czyli czytnik kodów 2D AZTEC, które znajdują się we wszystkich nowo wydawanych dowodach rejestracyjnych pojazdów w Polsce. Zaszyfrowany kod w postaci obrazka umieszczony w dowodach rejestracyjnych zawiera wszelkie informacje nt. pojazdu i jego właściciela, które po zeskanowaniu są automatycznie wprowadzane do elektronicznego systemu sprzedażowego Generali. Pozwala to na sprawniejsze, szybsze i bezbłędne wprowadzenie danych potrzebnych do zawarcia ubezpieczania.

Wprowadzając do użytku skanery kodów zawartych w dowodach rejestracyjnych pojazdów Generali jest pierwszym towarzystwem ubezpieczeniowym na polskim rynku, które będzie wykorzystywało skaner w procesie sprzedaży. Działanie to jest jednym z elementów strategii firmy, zakładających wyeliminowanie w perspektywie najbliższych lat dokumentacji papierowej w wewnętrznych procesach obsługi sprzedaży.

Skaner to nowa funkcjonalność w ramach wykorzystywanego przez agentów Grupy Generali portalu dla partnera biznesowego, który umożliwia przejście pełnego procesu polisowania – od kalkulacji cenowej, po wystawienie polisy. Specjalne czytniki (skanery), którymi dysponuje Sieć Sprzedaży pozwalają na automatyczne przetworzenie w module sprzedażowym Generali wszystkich danych zawartych w zaszyfrowanym kodzie o nazwie 2D AZTEC, umieszczonym w dowodzie rejestracyjnym. Przetworzone w ten sposób dane pojazdu i Klienta pozwalają na szybsze, sprawne i co najważniejsze bezbłędne przejście pełnego procesu sprzedaży, począwszy od kalkulacji cenowej, poprzez wystawienie polisy aż po zakończenie w formie elektronicznej procesu sprzedaży po stronie finansowo-księgowej (back-office) ubezpieczyciela.

Korzyści wynikające z wprowadzenia czytników kodów:

– uproszczenie i przyspieszenie procesu polisowania

– oszczędność czasu zarówno Klienta jak i obsługującego go Agenta

– eliminacja błędów ludzkich w procesie polisowania

– podniesienie jakości danych raportowanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego

Wprowadzenie skanerów spowoduje także, w dłuższej perspektywie biznesowej, obniżenie kosztów sprzedażowych jak i posprzedażowych po stronie firmy.

Dzięki wdrożeniu nowej funkcjonalności Generali potwierdziło pozycję jednego z najbardziej innowacyjnych ubezpieczycieli na rynku polskim w zakresie obsługi i sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych. Faza początkowa projektu obejmuje wyposażenie w nowe narzędzie wybranych Agentów ubezpieczeniowych na terenie całego kraju, a następnie bieżące rozszerzanie grupy pośredników mających możliwość posługiwania się nowym rozwiązaniem w swej codziennej pracy.

Źródło: Bankier.pl


Tagi: , , , ,

Likwidacja szkód przez internet w Liberty Direct Liberty Direct uruchomiło platformę służącą monitorowaniu likwidacji szkód przez internet. Przy pomocy nowego systemu Klienci towarzystwa będą mogli ś...
Proama usprawnia proces obsługi klienta Finnsoft, partner SAP Polska, zakończył wdrożenie systemu contact center SAP Business Communications Management w Proama. System SAP BCM usprawnia pra...
Konsumenci stawiają przed ubezpieczycielami coraz ... Większość polskich klientów towarzystw zamierza poświęcić dużo więcej czasu niż dotychczas na analizę informacji o ubezpieczeniu przed jego zakupem, w...
11 marzec dniem otwarcia oddziału obsługi klienta ... Proama, nowy ubezpieczyciel na polskim rynku, oferujący ubezpieczenia komunikacyjne, otwiera w najbliższą niedzielę (11 marca) swój Ogólnopolski Oddzi...
Link4 wyróżniony tytułem Firma Przyjazna Klientowi... Firma Przyjazna Klientowi to ogólnopolski Program Certyfikacyjny kierowany do firm i instytucji, które chcą potwierdzić wysoką jakość obsługi Klientów...