Ubezpieczenia

Kupowanie polisy przez internet coraz bardziej popularne

poleć drukuj

W 2012 r. sprzedano w Polsce prawie 5,2 mln polis przez telefon i Internet. To niemal o 300 tys. więcej niż rok wcześniej. Na ubezpieczenia w systemie direct wydaliśmy prawie 1,2 mld zł, czyli o ponad 10 proc. więcej niż w 2011 r.

W systemie direct nadal dominują ubezpieczenia komunikacyjne: polisy OC posiadaczy pojazdów mechanicznych stanowiły 57,7 proc. składki przypisanej brutto, a autocasco – 20,8 proc. Inne rodzaje ubezpieczeń, których udział w składce był istotny, to polisy: wypadkowe i chorobowe (11,9 proc.) oraz assistance (6 proc.)

– To kolejny rok, kiedy widzimy dynamiczny rozwój kanału direct. Wraz z jego wzrostem maleje jednak udział ubezpieczeń komunikacyjnych, na rzecz innych ubezpieczeń, jak np. chorobowych, ochrony prawnej czy od szkód wywołanych żywiołami. Pamiętajmy ponadto, że direct oznacza nie tylko sprzedaż polis. Dzięki nowoczesnym technologiom, także elektronicznie zgłaszamy szkody – mówi Paweł Zylm, przewodniczący Zespołu ds. Ubezpieczeń Direct PIU.

Ubezpieczenia sprzedawane przez telefon są dostępne w Polsce od 2003 r., co uznaje się za początek rynku ubezpieczeń direct. Przełomowe okazały się jednak lata 2006-2007, kiedy to liczba zakładów ubezpieczeń mających w swojej ofercie polisy direct wzrosła do kilkunastu. Nadal na rynku przybywa towarzystw, które umożliwiają zakup lub obsługę ubezpieczeń przez internet lub telefon.

– Firmy ubezpieczeniowe odpowiadają na potrzeby klientów, korzystając z nowoczesnych technologii i kanałów. Jeszcze dziesięć lat temu był to telefon, w między czasie doszedł Internet teraz z niecierpliwością czekamy na tzw. mobile direct, czyli zakup polis i zgłaszanie szkód przy użyciu smartfonów lub tabletów – dodaje Paweł Zylm.

Źródło: Polska Izba Ubezpieczeń


Tagi: , , , ,

Liberty Direct umacnia swoją pozycję na rynku ubez... W I półroczu br. składka przypisana brutto Liberty Direct wzrosła do 61,8 mln zł w porównaniu z 38 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznac...
Najpopularniejsze mity na temat e-ubezpieczeń Ile jest prawdy w krążących po internecie pogłoskach o e-ubezpieczeniach? Wojciech Rabiej z Rankomat.pl demaskuje popularne mity o ubezpieczaniu się o...
Sprzedaż ubezpieczeń direct coraz bardziej popular... Tzw. ubezpieczenia direct zdobywają w Polsce coraz więcej zwolenników. Internet i telefon stają się coraz popularniejszymi kanałami dystr...
Autocasco Economic – nowy produkt ubezpiecze... Od 21 czerwca br. Aviva wprowadziła do oferty ubezpieczeń komunikacyjnych direct nowy produkt – Autocasco Economic. Autocasco Economic zapewni...
Rynek ubezpieczeń typu direct ma się wkrótce rozsz... Będzie więcej ubezpieczeń typu direct. Rynek ubezpieczeń kupowanych przez telefon i internet powiększy się o nowych zagranicznych graczy, informuje dz...