Ubezpieczenia

Cena polisy czynnikiem decydującym o zmianie ubezpieczyciela

poleć drukuj

Co czwarty kierowca zmienia ubezpieczyciela co 2-3 lata, a co dziesiąty – każdego roku. Najczęstszym powodem decyzji o zmianie jest cena polisy (61 proc.), ale co siódmy kierowca rezygnuje z dotychczasowej firmy z powodu niskiego poziomu likwidacji szkód, wynika z badania ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonego na wyłączność „Rz”
Co piąty kierowca jako powód związania się z daną firmą wskazał dobrą opinię, jaką o usłyszał ubezpieczycielu. – Z naszych obserwacji wynika, że klienci w pierwszej kolejności robią selekcję firm pod względem wiarygodności. Gdy już wybiorą kilku ubezpieczycieli, porównują ich ofertę pod względem cen – uważa Tomasz Tarkowski, członek zarządu PZU ds. likwidacji szkód.

Ubezpieczyciele zauważają, że przebieg likwidacji ma rosnące znaczenie przy wyborze firmy. – Coraz więcej kierowców jest skłonnych zapłacić więcej w zamian za szybką i miłą obsługę, bez bycia przeczołganym przez męczącą biurokrację – dodaje Tomasz Tarkowski. Dlatego właśnie rośnie trend uproszczonej formy likwidacji szkód, w której często wystarczy jedynie oświadczenie klienta przez telefon.

Ponad połowa kierowców jako powód zmiany ubezpieczyciela wskazuje na znalezienie atrakcyjniejszej oferty cenowej. Czy zatem ciągły wzrost cen ubezpieczeń nie odstraszy klientów? – Jeśli cenę podnosiłby jeden ubezpieczyciel, to rzeczywiście mógłby szybko stracić klientów. Ale podwyżki wprowadzają wszyscy, bo koszty wypłat są coraz wyższe. Klient niezadowolony z wyższej ceny przy odnowieniu polisy w jednej firmie, najprawdopodobniej spotka się z wyższą ceną również w innym – zauważa Marcin Jaworski, rzecznik Warty. Jednak lojalność klientów ubezpieczycieli jest niska. – Jak wynika z globalnych badań Accenture około 50 proc. kierowców planuje kupić lub odnowić polisę u innego ubezpieczyciela. Polacy szybko przyjmują międzynarodowe zwyczaje i też rosnące znaczenie ma dla nas jakość – mówi dr hab. Jacek Lisowski z Katedry Ubezpieczeń Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.

Źródło: Ekonomia24


Tagi: , , , , ,

Jak dochodzić swoich spraw gdy uszkodzimy samochód... Eksperci internetowej porównywarki ubezpieczeń rankomat.pl radzą, jak dochodzić swoich praw, w sytuacji gdy posiadacz pojazdu uszkodził nie ze swojej ...
Jak zachować się gdy przytrafi nam się kolizja dro... Wielogodzinna podróż samochodem, tłum aut na drodze, przebudowy, dziurawa nawierzchnia, a do tego wszystkiego jeszcze nudzące się maluchy w samochodzi...
Większe składki na rzecz Ubezpieczeniowego Fundusz... Firmy ubezpieczeniowe oferujące polisy komunikacyjne OC zgodziły się wczoraj – choć po gorącej dyskusji - na podwyżkę składki na Ubezpieczeniowy Fundu...
Kupujący polisy komunikacyjne nie zawsze podają pr... W ciągu roku Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny planuje udostępnić firmom ubezpieczeniowym - w trybie on-line - narzędzie do weryfikacji zniżek za b...
Ergo Hestia zmienia szatę graficzną logo Ergo Hestia będzie miała nowy system identyfikacji wizualnej. Zmianie ulegnie logo firmy i kolorystyka, w której dominować mają czerwień i szarość. ...